Sunday 29 January 2012

menjaga hubungan Allah dan manusia

hei hei ,, entry kali ni islamik sikit ...
pernah tak korang duduk muhasabah diri ??
betapa banyak nyer kesalahan korang??
betapa banyak nyer dosa korang ??
ape yg akn jadi pada korang bila dunia nyh tak de??
banyak tak pahala korang ??
boleh ke korang masuk syurga ??
mampu ke korang masuk neraka ??
persoalan demi persoalan yang bermain di benak hatiku ...
aku nyh manusia yang ckup ke segala ilmunya ??
mmg lah kita tak sempurna ... tp kita bole jd sempurna right ??
dan sememangnya kesempurnaan itu yang menjadi idaman setiap org yang beriman
tp macam mana kita nak sesempurna Nabi Muhammad ??
macam mana kita nak istiqomah seperti beliau ??
mampu kah kita semulia beliau ??
sempurna ke solat kita untuk Allah terima ??
bila di tanya soalan2 ini ...
aku terpikir ... macam mana hidupku tanpa pegangan agama yang kuat ..
macam mana rakan rakan ku yang hampir rosak tu ??
diorg nyh tak pernah terpikir ke ??
nikmat yang Allah bg ,, ape yang Allah bg sepatutnya kita harus balaz dgn menyembahNya ,,
melakukan semua perintahnya ,...
hmmmm ,, cakap snglah sue ...
kau sempurna ke segala ibadah kau ???
tak mampu aku nak jawab soalan tuh 
aku tau aku tak mampu...
tapi aku akan cuba 
cuba untuk sempurna ...
tp aku takut ade dosa yang aku tak tau ...
yang hanya mampu ku lakukan ...
BERTAUBAT KEPADAMU ....



hmmmm ,, entry sedih untuk renungan bersama ...

0 comments: