Saturday 28 January 2012

kawan ...

kawan .. apa erti sayang ... jika hati tak senang ...
kawan .. apa erti kasih .. jika kau tersalah pilih ...
(lagu kawan)
haaaa ,, hai hai hai !!!! 
posting kali ni berkenaan KAWAN
apa itu kawan ???
wuishhhh macam buat karangan la pulokkkkk..
tp tak semua tau ape itu sahabat .... kawan yang sejati ... kawan yang dibawa hingga ke akhir hayat....
wooooo tacing...
kawan nyh banyak .... banyak jenis ...
kawan yang baik ,, kawan yang rapat ,, kawan yang mendengar ,,
kawan yang memujuk ,, kawan yang merosakkan ,,
kawan yang prihatin ,, kawan yang membantu ,, kawan yang suka back up kita...
yang paling susah dan yang paling mahal ialah KAWAN DUNIA AKHIRAT
tu yang paling susah ... 
tp pada aku senang je ,, better biar kite yg jd kawan dunia akhirat tu ,..
biar kite yang sentiasa berada di sisi kawan kita ..
lama lama dia sendiri akan nampak siapa kawan siapa lawan...
walaupun die sering menyakitkan hati kita ...
walaupun kita sering menangis kerana dia ...
hendaklah kita sentiasa senyum didepan dia...
walaupun dalam hati kita tersentuh ,, tidak dapat balasan kasih sayang yg kita curahkan ke dia
tapi ,, satu cara untuk menyayangi rakan ..
kita tak boleh TERLALU SAYANG kan kawan tuh ...
sebab kita akan sentiasa cemburu kan dia
aku da pernah alami perkara sebegitu ...
aku sayangkan kawan baik aku yg sorang ... kita ada banyak persamaan ..
sebab tu aku sayang sangat kat dia ...
tp .. ye lah .. org cantik ...mesty ade pakwe...
aku rasekan die mcm da berubah ... die mcm da tak pedulikan aku ...
bila aku memberontak ... dia makin melawan ...
aku pelik ?? SALAH AKU ke ???
die tak nmpak ke yang aku nyh da tak dipedulikan lagi ...
bila aku pikir pikir balik ...
rupe rupenyer AKU YANG CEMBURU tak bertempat ...
die ade hak pilih jalan die sendiri ... aku sebagai kawan sepatutnya menyokong die ...
bukan mengongkong die ...
hmmmm ,, baru aku sedar ,, tak semua kawan boleh ikut rentak kita ...
sepatutnya kita yng cuba untuk tidak terlalu menyayangi kawan kita ...
berilah die peluang untuk rasa bahagia ,, kecewa ,, sedih ,, disakiti ,, dihargai selain dr rakan dia sendiri ....





TAK SALAH NAK SAYANG KAN KAWAN .. TAPI BIARLAH BERPADA YER ...

0 comments: